29 november 2014

Årets önskelista

Lillajul, och dags att sätta ut årets önskelista. När jag var liten skrev vi alltid önskelista åt tomten och satte ut den på trappan på lillajuls"afton". Nästa morgon var den försvunnen, och man gick och väntade och väntade på julafton och alla paket. Gissa besvikelsen när jag för första gången hittade min önskelista på mammas skrivbord.........

Med åren så har önskelistan blivit kortare och kortare. Värdet på sakerna kanske har höjts en aning istället, men nuförtiden önskar jag mig bara sånt jag verkligen behöver. Inga julpynt eller chokladaskar gör mig lika glad som nåt jag faktiskt har nytta av! Därför brukar jag passa på att önska mig sånt jag själv inte har råd med/ids sätta pengarna på. Med de orden, årets önskelista:

Årsprenumeration av tidningen Unelmien Talo & Koti *
En stor korg, alternativt ett presentkort till Lenas shop, där jag sett den perfekta korgen att förvara extra kuddar och filtar i...
Nya vinterridskor
Ett nytt underställ. Speciellt underställströjor är jag i stort behov av!
En ny kudde att sova med! De jag sover med ger mig nackspärr och spända axlar...
Mary Kay's Satin hands-set med doft av persika. Så underbart!
Mer delar till Victoria-serien från Perfect Home. Har 4 frukostskålar, nu har jag mest siktat in mig på de stora härliga temuggarna...
Nån slags avslappningsbehandling, t.ex. massage eller ansiktsbehandling, manikyr/pedikyr... Helt enkelt nåt där jag kan njuuuta till tusen!


* På årets bostadsmässa i Jyväskylä gjorde jag en bra deal - sex nummer av Unelmien Talo & Koti, en Avotakka-tidning samt en inredningsbok för 26€. Hittills har jag varit så fruktansvärt nöjd med tidningarna jag fått hem, i Unelmien Talo & Koti finns verkligen allt jag söker i en inredningstidning! Min prenumeration borde gå ut i mars, så efter det skulle jag verkligen uppskatta en fortsättning på prenumerationen... Det var mitt bästa julklappstips till den som undrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar